A reklámajándékok szerepe még a 21. században is meglepően alulértékelt, és csak nagyon kevés cég használja ezt a reklámozási formát, márpedig egy rendkívül sikeres alternatíváról van szó, ha brandünket vagy márkánkat szeretnénk népszerűsíteni. Egy jó reklámajándék ugyanis egy nagyon kiváló marketingeszköz, amellyel tökéletesen építhetjük egy cég arculatát.
Az ilyen ajándékok sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy Amerikában már az 1700-as években voltak olyan promóciós termékek, amelyeket arra használtak fel, hogy az emberek kipróbálhassák, megismerhessék az adott árut, vagy csak egyszerűen kötődést alakíthassanak ki a céggel.
Az ajándékok típusai
A reklámajándékokat az alapok tekintetében két típusra oszthatjuk fel, így beszélhetünk direkt- és indirekt céges ajándékokról. A direkt termékek közé azokat sorolhatjuk, amelyeket konkrétan maga a cég állít elő, tehát nem csak az imázs építéséről van szó, hanem egy adott termék népszerűsítéséről is. Ide sorolható az összes élelmiszergyártó, akik mintákat biztosítanak vásárlóik számára. Az indirekt céges ajándék ezen felül egy olyan promóciós eszköz, amelyet közvetlenül nem az adott vállalat állít elő, csak a népszerűsítés érdekében készül egy direkt reklámajándékok gyártására szakosodott vállalkozás által.
A céges reklámajándék rendkívül sokféle formában felhasználható, így például eseményeken, kiállításokon, bemutatókon vagy vásárlás mellé egy külön termékhez plusz ajándékként adhatjuk, de az irodába látogatók, érdeklődők, illetve ügyfelek számára is biztosíthatjuk őket saját magunk népszerűsítésének érdekében. Ennek fényében készíthetünk saját cégünk logójával, kabalájával vagy éppen ismert szlogenjével ellátott tollakat, naptárakat, jegyzettömböket, mappákat, névjegykártyatartókat, naplókat, de amennyiben belefér cégünk profiljába, illetve egy kicsit többet áldoznánk erre a célra, akkor bögréket, ruhaneműket, esernyőket, de akár törülközőket is. Fontos, hogy ne csak a logó és a nyilvánvaló ismertetőjegyek tekintetében, hanem a színek terén is passzoljon a kérdéses reklámajándék a vállalat arculatához.
Mindenkire jó hatással vannak
A reklámajándékok azért is különösen hasznosak, mert konkrétan bárkinek is adjuk őket, mindenkire jó hatást gyakorolnak. Példának okáért dolgozóinkat motiválhatja, ha a cég logójával ellátott irodai berendezések veszik őket körül, a vásárlók pedig örülnek, ha vásárlásuk mellé ajándékot kapnak, ezen felül pedig kötődést alakít ki köztük és vállalkozásunk között. A reklámajándék célja továbbá az is, hogy a vásárlók elégedettsége növekedjen, ezen felül a későbbiekben is népszerűsítse a céget, hiszen egy esernyővel később akarva és akaratlanul is reklámozhatja az adott márkát.
A leggyakoribb reklámajándékok általában a pólók, a sapkák, a tollak, a naptárak, a bögrék és a kulcstartók, de a határ a csillagos ég, így akár céges lufikat is gyárthatunk, ha belefér a profilba, vagy az adott esemény arculatába.