Még manapság is gombamód szaporodnak az internetes áruházak nem csak a nagyvilágban, hanem kis hazánkban is, így napi szinten több online bolt is megnyitja a kapuit, amelyek többsége már az első napokban megpecsételi sorsát.
Rengetegen vannak ugyanis, akik számára mindegy, hogy miként néz ki, vagy milyen funkciókkal rendelkezik, csak induljon el internetes áruháza, míg más esetben óriási pénzek állnak a programozási munkálatok és a dizájn mögött, a tartalom azonban mégis csapnivaló, így hiába a belefektetett összegek, a végeredmény csak riasztani fogja az embereket. Hogy ezt elkerülhessük, kimagaslóan fontos, hogy minőségi leírások és teljes körű tájékoztatás mellett minőségi termékfotók is kerüljenek feltöltésre portálunkra, hiszen egy rossz minőségű kép, egy rosszul beállított fotó már sokat ronthat renoménkon.
Nem csak a minőség nagyon fontos azonban ezen a téren, hiszen a SEO szempontjából is szükséges bizonyos szabályokat betartani a képek kapcsán. Hogy melyek ezek?

Fontos a megfelelő elnevezés

A keresőoptimalizálás szempontjából nem csak a kép méretei és minősége nagyon fontos, hanem az is, hogy milyen elnevezést kapott tőlünk, hiszen egy megfelelő, úgynevezett leíró fájlnévvel könnyedén elérhetjük azt, hogy a Google saját képeinkkel is rengeteg hasznos találatot, avagy potenciális vásárlót hozzon számunkra. Ehhez elengedhetetlenek a megfelelő elnevezések, hiszen a keresőknek semmit sem mondanak az olyan fájlnevek, mint a „02.jpg” vagy a „fo_termek_16.jpg”, amelyek kategorikusan ugyan nekünk megkönnyítik a dolgunkat, de a SEO szempontjából nagyon rosszak. Sokkal előnyösebb, ha konkrét terméknevet adunk fájlnévként a képeknek, így például a márkanevet – ha van –, és a termék legkézenfekvőbb nevét. Példának okáért ilyen lehet a „samsung_lc_tv_01.jpg” vagy a „ferfi_teli_sapka_19.jpg” elnevezés, amelyeket a Google is megtalál.

Az alt-tag is kötelező

Internetes áruházunk képeit számtalan olyan dologgal is felvértezhetünk, amelyeket a felhasználók közvetlenül nem látnak, ellenben a keresőoptimalizálás szempontjából rendkívül fontosak. Ilyen többek között az alt-tag is, ami a felhasználók számára láthatatlan és nem releváns, de a keresőmotoroknak rendkívül hasznos. A legtöbb keretrendszer lehetővé teszi, hogy a képek feltöltésekor alt-tag hozzáadásával növeljük az adott kép SEO-értékét, ennek megfelelően, ha jól töltjük ki az adott helyet, akkor sokat tettünk azért, hogy oldalunkat és termékünket a keresőkből megtalálják az emberek
A fentieken túl természetesen számtalan apró-cseprő trükköt alkalmazhatunk még a webáruházak képeinél, ezáltal például az egyes képek méretei is ilyenek. Sokak szerint minél kisebb egy kép, annál jobb, hiszen gyorsabban betöltődik az oldal, de a valóságban sokkal helyesebb a képeket inkább optimalizálni, és mindig akkora méretben közzétenni, hogy a felhasználó jól láthassa őket. A vásárlók élménye és kényelme ugyanis mindennél fontosabb.

Hasonló bejegyzések